Handelsbetingelser

Hos Fuglsang Algeservice hjælper vi både private og erhverv med skånsom og effektiv behandling af murværk og facade. Med 15 års erfaring og branchens førende metoder giver vi jeres facade et nyt og flot udseende – hurtigt, sikkert og miljøvenligt. 


FÅ ET UFORPLIGTENDE TILBUD NU

Her finder du vores handelsbetingelser

Salgs-, leverings- og abonnementsbetingelser

Gældende for private og erhvervskunder 

1. Aftalegrundlag

Disse salgs-, leverings- og abonnementsbetingelser gælder for alle aftaler mellem kunden og  Fuglsang Algeservice – uanset om aftalen er mundtlig, skriftlig eller digital. Kunden accepterer  betingelserne ved bekræftelse af tilbud, godkendelse af ordrebekræftelse eller ved bestilling via  telefon, e-mail eller hjemmeside. 

2. Priser

Alle priser er angivet ekskl. moms, medmindre andet er oplyst. Priserne baseres på gældende  niveau på tilbudsdagen. Fuglsang Algeservice forbeholder sig ret til prisændringer som følge af  ændringer i leverandørpriser, lønninger, afgifter, transportomkostninger eller lignende. 

3. Levering / Udførsel af arbejde

3.1. Udførsel af serviceydelser 

Arbejdet udføres som aftalt. Tidspunkt er vejledende og kan ændres ved vejrforhold eller  uforudsete hændelser. 

3.2. Varsling 

Kunden varsles pr. mail ugen før vi planlægger at udføre opgaven, og senest dagen før modtager  kunden en SMS eller opkald direkte fra den udførende medarbejder. Er der aftalt særlig varsling  skal det fremgå på ordren.  

3.3. Vand- og eltilslutning 

Tilbuddet forudsætter, at der på arbejdsstedet er en frit tilgængelig udendørs vandhane med  tilslutning til almindelig vandslange. Vandforbruget betales af kunden. I de tilfælde, hvor der er  behov for tilslutning af el, betales dette ligeledes af kunden. Manglende adgang kan medføre  fremmødegebyr. 

3.4. Vinduespudsning 

Vinduespudsning/-polering er ikke inkluderet i prisen. Efter udførelsen kan der være behov for en  grundig vask af vinduerne (evt. med lidt sprit i varmt vand), hvilket er kundens eget ansvar. Fuglsang Algeservice tilbyder ikke vinduespudsning som en del af arbejdet. 

3.5. Arbejdstid 

Som hovedregel udføres arbejdet inden for normal arbejdstid (mandag–fredag kl. 07.00–16.00),  medmindre andet er skriftligt aftalt. 

3.6. Forsinkelser forårsaget af kunden 

Forsinkelser eller afbrydelser, som skyldes kunden, kan medføre ekstraomkostninger, der  faktureres særskilt efter aftale. 

3.7. Tilbuddets gyldighed 

Tilbuddet er gyldigt i 3 måneder fra afgivelsesdatoen med forbehold for prisændringer som følge af  stigende omkostninger. 

3.8. Ansvar, fejl og mangler 

Mangler eller fejl skal meddeles skriftligt senest 5 dage efter udførelsen. Fuglsang Algeservice har ret og pligt til at udbedre fejl inden for rimelig tid

4. Produktansvar og særlige forhold

4.1. Materialer og overflader 

Fuglsang Algeservice kan ikke holdes ansvarlig for skader på allerede slidte, porøse eller defekte  materialer og overflader. Kunden skal sikre, at overflader tåler behandlingen. Naturligt slid, alder  og materialets tilstand kan medføre afskalning eller misfarvning og betragtes ikke som fejl. Ved  vurdering af særligt udsatte overflader orienteres kunden inden igangsættelse. 

4.2. Beplantning og omgivelser 

Kunden har selv ansvaret for at fjerne eller afdække blomster, planter og anden beplantning samt  for at skylle efter med vand i forbindelse med behandlingen. Fuglsang Algeservice tager rimelige  forholdsregler for at minimere påvirkning af omgivelserne, men kan ikke holdes ansvarlig for  skader på beplantning eller arealer – heller ikke ved manglende afdækning eller efterskylning.  Fuglsang Algeservice yder derfor ingen erstatning for skader på beplantning. 

4.3. Vandindtrængning og almindeligt vedligehold 

Vi påtager os ikke ansvar for skader som følge af vandindtrængning, medmindre det kan  dokumenteres, at skaden skyldes fejl ved vores arbejde. Skader ved almindeligt slid, manglende  vedligeholdelse eller på områder som skorsten, tagkonstruktion og inddækninger er kundens  ansvar.

5. Fortrydelsesret og afbestilling

5.1. Private kunder 

Private kunder har 14 dages fortrydelsesret fra aftalens indgåelse, såfremt behandlingen ikke er  påbegyndt. Påbegyndes behandlingen inden fortrydelsesfristen med kundens samtykke,  bortfalder fortrydelsesretten, jf. Forbrugeraftaleloven § 18, stk. 2, nr. 3. 

Opsigelse af abonnement skal ske skriftligt. Såfremt en behandling er varslet til udførelse i FORÅR (januar-juni), skal opsigelse ske senest den 31. januar. For behandlinger varslet til EFTERÅR (august-november) skal opsigelse ske senest den 31. august. 

Ved afbestilling af en planlagt opgave, hvor kunden har modtaget varsling pr. mail eller SMS,  betales et gebyr på 25 % af prisen for den kommende behandling, dog minimum 500 kr. 

5.2. Erhvervskunder 

Erhvervskunder har ingen fortrydelsesret, da forbrugeraftaleloven alene gælder for private  forbrugere. Ved afbestilling af en planlagt opgave, hvor kunden har modtaget varsling pr. mail eller  SMS, betales et gebyr på 50 % af prisen for den kommende behandling. Ved afbestilling senere  end 48 timer før aftalt udførelsestidspunkt betales den fulde pris. 

6. Garanti

Der ydes 10 års garanti på imprægneringens holdbarhed. For at opretholde garantien skal der ydes  vedligeholdelse i form af en desinfektion udført af Fuglsang Algeservice HVERT år i perioden.

7. Force majeure

Fuglsang Algeservice er ikke ansvarlig for forsinkelser eller manglende udførelse, som skyldes  force majeure, herunder naturkatastrofer, ekstremt vejr, brand, krig, strejker, pandemier,  offentlige påbud og lignende forhold uden for virksomhedens kontrol. 

8. Forsikring og ansvar

8.1. Private kunder 

Fuglsang Algeservice er naturligvis ansvarsforsikret. Hvis der mod forventning skulle opstå en  skade i forbindelse med vores arbejde, herunder behandling eller bearbejdning af overflader,  dækker vi i henhold til gældende lovgivning.

Dog er vores ansvar i enhver situation begrænset til enten kr. 500.000 eller den pris, du har betalt  for opgaven (fakturaprisen) – afhængigt af, hvad der er lavest. 

Vi dækker ikke følgeskader, driftstab, tabt arbejdsfortjeneste eller andre indirekte tab. Hvis du  ønsker yderligere dækning, anbefaler vi, at du selv tegner en forsikring, der kan supplere vores  ansvarsforsikring. 

8.2. Erhvervskunder 

Fuglsang Algeservice er ansvarsforsikret i henhold til gældende regler. Ethvert erstatningsansvar – herunder for skader opstået i forbindelse med behandling, bearbejdning, udførelse af arbejde eller  produktskader – er begrænset til maksimalt kr. 500.000 pr. skade- eller tabshændelse, inklusive  eventuelle følgeomkostninger og indirekte tab. 

Fuglsang Algeservice forbeholder sig desuden ret til – efter eget valg – at begrænse det samlede  ansvar til den til enhver tid gældende fakturapris for den konkrete leverance eller ydelse. 

Virksomheden hæfter ikke for driftstab, avancetab, tidstab, tab af data, følgeskader eller andre  indirekte tab. Kunden opfordres til selv at sikre tilstrækkelig forsikringsdækning, hvis der ønskes  beskyttelse ud over ovenstående rammer. 

9. Betaling

Hvis betaling udebliver efter tre rykkere sendt med minimum 10 dages mellemrum, forbeholder  Fuglsang Algeservice sig ret til at overdrage sagen til inkasso og registrere kunden i anerkendt  skyldnerregister (f.eks. RKI). 

9.1. Private kunder 

Betaling skal ske omgående efter arbejdets udførelse via PensoPay eller bankoverførsel,  

medmindre andet er aftalt. Ved forsinket betaling pålægges et rykkergebyr på 100 kr. pr. rykker.  Maksimalt tre rykkere udsendes. 

9.2. Erhvervskunder 

Betaling skal ske netto 7 dage efter fakturadato, med mindre andet er aftalt. Ved forsinket betaling  pålægges rykkergebyr på 100 kr. pr. rykker, maks. tre rykkere. 

10. Personoplysninger og databeskyttelse (GDPR)

Vi behandler personoplysninger i overensstemmelse med GDPR til brug for ordrebehandling og  fakturering. Data videregives ikke uden samtykke. Kunden kan til enhver tid anmode om indsigt  eller sletning.

11. Tvister – Klagenævn

Ved tvist søges en mindelig løsning. Forbrugere kan klage til Byggeriets Ankenævn, Nørre Voldgade  106, 1358 København K, www.byggerietsankenaevn.dk, info@byggerietsankenaevn.dk.

12. Lovvalg og værneting

Alle tvister afgøres efter dansk ret, ved retten i Fuglsang Algeservices retskreds.

Abonnement

1. Generelt

Fuglsang Algeservice tilbyder abonnement på løbende vedligeholdelsesydelser, såsom  

algebehandling, med faste intervaller – typisk én gang årligt eller halvårligt. En abonnementsaftale  indebærer, at kunden automatisk modtager behandling på de aftalte tidspunkter, indtil aftalen  opsiges skriftligt.

2. Abonnementsbetingelser

2.1. Private 

For at både spare omkostninger og skåne miljøet, samler vi kunder geografisk – Derfor udføres  vedligehold i FORÅR (januar–juni) eller EFTERÅR (august–november). Du behøver ikke følge op:  Ugen før får du en mail om, at vi forventer at komme i den efterfølgende uge, hvis vejret tillader, og  senest dagen før modtager kunden en SMS eller opkald direkte fra den udførende medarbejder.  

2.2. Erhvervskunder 

For erhverv gælder leveringsdatoen indskrevet på ordren. For mindre ordrer gælder samme  abonnementsbetingelser som private. 

3. Bindingsperiode og varighed

En abonnementsaftale er bindende for minimum to behandlinger. Opsiges aftalen inden disse er  gennemført, faktureres kunden for den resterende behandling. Efter de første to behandlinger  fortsætter abonnementet løbende, indtil det opsiges skriftligt.

4. Pause af abonnement

Kunden kan sætte abonnementet midlertidigt på pause ved skriftlig henvendelse med samme  varsel som ved opsigelse. 

5. Pris og prisjustering

Abonnementsprisen følger den til enhver tid gældende prisstruktur og fremgår af kundens tilbud  eller seneste faktura. Fuglsang Algeservice forbeholder sig ret til at regulere prisen med minimum  30 dages skriftligt varsel ved ændringer i løn, materialer, afgifter eller øvrige driftsomkostninger.

Version 1.0 gældende fra 1. september 2025 

Disse betingelser gælder, medmindre andet er skriftligt aftalt. 

Kontakt os i dag

Mikael Fuglsang
Ring til Mikael 70 404 808

Kontakt os i dag

Skriv en besked eller stil et spørgsmål. Vi bestræber os på at besvare din henvendelse hurtigst muligt.