Her finder du vores handelsbetingelser
Salgs-, leverings- og abonnementsbetingelser
Gældende for private og erhvervskunder
1. Aftalegrundlag
Disse salgs-, leverings- og abonnementsbetingelser gælder for alle aftaler mellem kunden og Fuglsang Algeservice – uanset om aftalen er mundtlig, skriftlig eller digital. Kunden accepterer betingelserne ved bekræftelse af tilbud, godkendelse af ordrebekræftelse eller ved bestilling via telefon, e-mail eller hjemmeside.
2. Priser
Alle priser er angivet ekskl. moms, medmindre andet er oplyst. Priserne baseres på gældende niveau på tilbudsdagen. Fuglsang Algeservice forbeholder sig ret til prisændringer som følge af ændringer i leverandørpriser, lønninger, afgifter, transportomkostninger eller lignende.
3. Levering / Udførsel af arbejde
3.1. Udførsel af serviceydelser
Arbejdet udføres som aftalt. Tidspunkt er vejledende og kan ændres ved vejrforhold eller uforudsete hændelser.
3.2. Varsling
Kunden varsles pr. mail ugen før vi planlægger at udføre opgaven, og senest dagen før modtager kunden en SMS eller opkald direkte fra den udførende medarbejder. Er der aftalt særlig varsling skal det fremgå på ordren.
3.3. Vand- og eltilslutning
Tilbuddet forudsætter, at der på arbejdsstedet er en frit tilgængelig udendørs vandhane med tilslutning til almindelig vandslange. Vandforbruget betales af kunden. I de tilfælde, hvor der er behov for tilslutning af el, betales dette ligeledes af kunden. Manglende adgang kan medføre fremmødegebyr.
3.4. Vinduespudsning
Vinduespudsning/-polering er ikke inkluderet i prisen. Efter udførelsen kan der være behov for en grundig vask af vinduerne (evt. med lidt sprit i varmt vand), hvilket er kundens eget ansvar. Fuglsang Algeservice tilbyder ikke vinduespudsning som en del af arbejdet.
3.5. Arbejdstid
Som hovedregel udføres arbejdet inden for normal arbejdstid (mandag–fredag kl. 07.00–16.00), medmindre andet er skriftligt aftalt.
3.6. Forsinkelser forårsaget af kunden
Forsinkelser eller afbrydelser, som skyldes kunden, kan medføre ekstraomkostninger, der faktureres særskilt efter aftale.
3.7. Tilbuddets gyldighed
Tilbuddet er gyldigt i 3 måneder fra afgivelsesdatoen med forbehold for prisændringer som følge af stigende omkostninger.
3.8. Ansvar, fejl og mangler
Mangler eller fejl skal meddeles skriftligt senest 5 dage efter udførelsen. Fuglsang Algeservice har ret og pligt til at udbedre fejl inden for rimelig tid
4. Produktansvar og særlige forhold
4.1. Materialer og overflader
Fuglsang Algeservice kan ikke holdes ansvarlig for skader på allerede slidte, porøse eller defekte materialer og overflader. Kunden skal sikre, at overflader tåler behandlingen. Naturligt slid, alder og materialets tilstand kan medføre afskalning eller misfarvning og betragtes ikke som fejl. Ved vurdering af særligt udsatte overflader orienteres kunden inden igangsættelse.
4.2. Beplantning og omgivelser
Kunden har selv ansvaret for at fjerne eller afdække blomster, planter og anden beplantning samt for at skylle efter med vand i forbindelse med behandlingen. Fuglsang Algeservice tager rimelige forholdsregler for at minimere påvirkning af omgivelserne, men kan ikke holdes ansvarlig for skader på beplantning eller arealer – heller ikke ved manglende afdækning eller efterskylning. Fuglsang Algeservice yder derfor ingen erstatning for skader på beplantning.
4.3. Vandindtrængning og almindeligt vedligehold
Vi påtager os ikke ansvar for skader som følge af vandindtrængning, medmindre det kan dokumenteres, at skaden skyldes fejl ved vores arbejde. Skader ved almindeligt slid, manglende vedligeholdelse eller på områder som skorsten, tagkonstruktion og inddækninger er kundens ansvar.
5. Fortrydelsesret og afbestilling
5.1. Private kunder
Private kunder har 14 dages fortrydelsesret fra aftalens indgåelse, såfremt behandlingen ikke er påbegyndt. Påbegyndes behandlingen inden fortrydelsesfristen med kundens samtykke, bortfalder fortrydelsesretten, jf. Forbrugeraftaleloven § 18, stk. 2, nr. 3.
Opsigelse af abonnement skal ske skriftligt. Såfremt en behandling er varslet til udførelse i FORÅR (januar-juni), skal opsigelse ske senest den 31. januar. For behandlinger varslet til EFTERÅR (august-november) skal opsigelse ske senest den 31. august.
Ved afbestilling af en planlagt opgave, hvor kunden har modtaget varsling pr. mail eller SMS, betales et gebyr på 25 % af prisen for den kommende behandling, dog minimum 500 kr.
5.2. Erhvervskunder
Erhvervskunder har ingen fortrydelsesret, da forbrugeraftaleloven alene gælder for private forbrugere. Ved afbestilling af en planlagt opgave, hvor kunden har modtaget varsling pr. mail eller SMS, betales et gebyr på 50 % af prisen for den kommende behandling. Ved afbestilling senere end 48 timer før aftalt udførelsestidspunkt betales den fulde pris.
6. Garanti
Der ydes 10 års garanti på imprægneringens holdbarhed. For at opretholde garantien skal der ydes vedligeholdelse i form af en desinfektion udført af Fuglsang Algeservice HVERT år i perioden.
7. Force majeure
Fuglsang Algeservice er ikke ansvarlig for forsinkelser eller manglende udførelse, som skyldes force majeure, herunder naturkatastrofer, ekstremt vejr, brand, krig, strejker, pandemier, offentlige påbud og lignende forhold uden for virksomhedens kontrol.
8. Forsikring og ansvar
8.1. Private kunder
Fuglsang Algeservice er naturligvis ansvarsforsikret. Hvis der mod forventning skulle opstå en skade i forbindelse med vores arbejde, herunder behandling eller bearbejdning af overflader, dækker vi i henhold til gældende lovgivning.
Dog er vores ansvar i enhver situation begrænset til enten kr. 500.000 eller den pris, du har betalt for opgaven (fakturaprisen) – afhængigt af, hvad der er lavest.
Vi dækker ikke følgeskader, driftstab, tabt arbejdsfortjeneste eller andre indirekte tab. Hvis du ønsker yderligere dækning, anbefaler vi, at du selv tegner en forsikring, der kan supplere vores ansvarsforsikring.
8.2. Erhvervskunder
Fuglsang Algeservice er ansvarsforsikret i henhold til gældende regler. Ethvert erstatningsansvar – herunder for skader opstået i forbindelse med behandling, bearbejdning, udførelse af arbejde eller produktskader – er begrænset til maksimalt kr. 500.000 pr. skade- eller tabshændelse, inklusive eventuelle følgeomkostninger og indirekte tab.
Fuglsang Algeservice forbeholder sig desuden ret til – efter eget valg – at begrænse det samlede ansvar til den til enhver tid gældende fakturapris for den konkrete leverance eller ydelse.
Virksomheden hæfter ikke for driftstab, avancetab, tidstab, tab af data, følgeskader eller andre indirekte tab. Kunden opfordres til selv at sikre tilstrækkelig forsikringsdækning, hvis der ønskes beskyttelse ud over ovenstående rammer.
9. Betaling
Hvis betaling udebliver efter tre rykkere sendt med minimum 10 dages mellemrum, forbeholder Fuglsang Algeservice sig ret til at overdrage sagen til inkasso og registrere kunden i anerkendt skyldnerregister (f.eks. RKI).
9.1. Private kunder
Betaling skal ske omgående efter arbejdets udførelse via PensoPay eller bankoverførsel,
medmindre andet er aftalt. Ved forsinket betaling pålægges et rykkergebyr på 100 kr. pr. rykker. Maksimalt tre rykkere udsendes.
9.2. Erhvervskunder
Betaling skal ske netto 7 dage efter fakturadato, med mindre andet er aftalt. Ved forsinket betaling pålægges rykkergebyr på 100 kr. pr. rykker, maks. tre rykkere.
10. Personoplysninger og databeskyttelse (GDPR)
Vi behandler personoplysninger i overensstemmelse med GDPR til brug for ordrebehandling og fakturering. Data videregives ikke uden samtykke. Kunden kan til enhver tid anmode om indsigt eller sletning.
11. Tvister – Klagenævn
Ved tvist søges en mindelig løsning. Forbrugere kan klage til Byggeriets Ankenævn, Nørre Voldgade 106, 1358 København K, www.byggerietsankenaevn.dk, info@byggerietsankenaevn.dk.
12. Lovvalg og værneting
Alle tvister afgøres efter dansk ret, ved retten i Fuglsang Algeservices retskreds.
Abonnement
1. Generelt
Fuglsang Algeservice tilbyder abonnement på løbende vedligeholdelsesydelser, såsom
algebehandling, med faste intervaller – typisk én gang årligt eller halvårligt. En abonnementsaftale indebærer, at kunden automatisk modtager behandling på de aftalte tidspunkter, indtil aftalen opsiges skriftligt.
2. Abonnementsbetingelser
2.1. Private
For at både spare omkostninger og skåne miljøet, samler vi kunder geografisk – Derfor udføres vedligehold i FORÅR (januar–juni) eller EFTERÅR (august–november). Du behøver ikke følge op: Ugen før får du en mail om, at vi forventer at komme i den efterfølgende uge, hvis vejret tillader, og senest dagen før modtager kunden en SMS eller opkald direkte fra den udførende medarbejder.
2.2. Erhvervskunder
For erhverv gælder leveringsdatoen indskrevet på ordren. For mindre ordrer gælder samme abonnementsbetingelser som private.
3. Bindingsperiode og varighed
En abonnementsaftale er bindende for minimum to behandlinger. Opsiges aftalen inden disse er gennemført, faktureres kunden for den resterende behandling. Efter de første to behandlinger fortsætter abonnementet løbende, indtil det opsiges skriftligt.
4. Pause af abonnement
Kunden kan sætte abonnementet midlertidigt på pause ved skriftlig henvendelse med samme varsel som ved opsigelse.
5. Pris og prisjustering
Abonnementsprisen følger den til enhver tid gældende prisstruktur og fremgår af kundens tilbud eller seneste faktura. Fuglsang Algeservice forbeholder sig ret til at regulere prisen med minimum 30 dages skriftligt varsel ved ændringer i løn, materialer, afgifter eller øvrige driftsomkostninger.
Version 1.0 gældende fra 1. september 2025
Disse betingelser gælder, medmindre andet er skriftligt aftalt.